Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako na prípravu učiteľov po korone? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

decentne by som povedal,

že všetky vysoké školy túžia, aby akreditačná agentúra nastavila také kritéria, aby univerzitky mohli v pokoj žiť/prežívať ďalej
.
to isté platí pre našu (provinčnú) univerzitku. ako jej verný zamestnanec dodám - Pán Boh opatruj našu univerzitu, nech sa jej peniažky nekrátia
 
Hodnoť

 

Manželka je učiteľka, začínala síce pred dvadsiatimi rokmi, ale dodnes spomína, aké strašné boli prvé roky, univerzita ju na praktickú výučbu vôbec nepripravila. Takže súhlas. Ale chýba vám tam jeden bod - aby boli učitelia schopní a ochotní robiť všetko to, čo od nich oprávnene požadujete, chcú zase oni niečo ono od štátu - aby boli primerane ohodnotení, finančne aj spoločensky.
 

sprostosti

nad sprostosti
 
Hodnoť

Krásny príspevok, plne súhlasím, ale...

V prvom rade sa chcem poďakovať za krásny a komplexný článok. Plne sa stotožňujem s tými požiadavkami, ale jedna jediná vec mi tam veľmi chýba: HODNOTENIE KVALITY VZDELÁVACIEHO PROCESU NA VYSOK7CH ŠKOLÁCH.
Pôsobím na vysokej škole, pripravoval som materiály do dvoch komplexných akreditácií (viem o čom hovorím) a pracovná skupina AK veľmi podrobne kontrolovala publikačnú a projektovú činnosť školy, vedecko-pedagogické charakteristiky a pracovné zmluvy garantov a ostatných pracovníkov, materiálno-technické a didaktické vybavenie školy, IT siete a pod. ale ani jedným jediným slovom nehodnotila (lebo ani nekontrolovala) kvalitu vzdelávania. To, že niekto má hodnotné publikácie ešte neznamená, že vie tie vedomosti aj odovzdávať, to, že niekto vie riešiť a pripraviť super dobré projekty, ešte nie je zárukou toho, že vie k tomu viesť aj svojich študentov a vie ich nadchnúť k tej kráse vedy a vzdelanosti. Toto by bolo treba ešte zapracovať do článku. Keby sa len časť toho, čo píšete, pán profesor, by sa realizovalo, bolo by to neskutočne dobré a užitočné. Držím (nám) palce.
 

 

Žiaľ, máte pravdu, tiež mám pocit, že kvalita nášho učenia nikoho nezaujíma. A pritom je to hlavná časť práce vysokých škôl.
 
Hodnoť

Konecne aj Didaktika

Vazeny pan profesor s Vasimi nazormi mozno len suhlasit. Sama som vystudovana ucitelka vseobecno-vzdelavacich premetov matematika a fyzika; MFF UK v Bratislave som koncila v 1990 a mozem len potvrdit, ze didaktiky obidvoch predmetov nas neucili ucitelia z praxe. A az v praxi som zistila, ze to bola to velka skoda. Hoci moja ucitelska prax netrvala dlho, len nejakych 3 1/2 roka, oblast vzdelavania zostava mojou srdcovkou. Pevne verim, ze svita na lepsie casy a ze sa pomaly, no isto dockame zmeny.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

učitelia matematiky a fyziky v školstve

z praxe? Vysvetli.
 
Hodnoť

 

Všetko platí aj bez korony. Korona len zvýraznila.slabiny.
 
Hodnoť

 

Určite predmetové didaktiky! Určite didaktický výskum! Určite rovnocennosť s inými odbormi (a nie len z princípu "aby bolo", ale preto, že je to mimoriadne významná a náročná oblasť, od ktorej závisí spôsob myslenia a efektívnosť poznávania. Lenže, kto to dnes skutočne dokáže na univerzite robiť a kto to zavedie.
Predmetové didaktiky určite nepatria na pedagogické fakulty, kam sa ich ako "nehodné" snažili niektoré "odborné fakulty" vytlačiť. Predmetové didaktiky nepredstavujú "aktivizačné metódy", ale vyžadujú aj hlboký odborný vhľad, a vedecké a technické zručností a celkom nové pro-vedecké poňatie vzdelávania, ktoré nebuduje bariéry pre ďalšie poznávanie.
 


Najčítanejšie


  1. Jaroslav Polaček: Väčší chaos som v živote nezažil, mrzí ma, že premiér na nás útočí 4 403
  2. Věra Tepličková: Liečiteľ Marian 2 866
  3. Miroslav Ferkl: Negatívny vedľa pozitívneho. 1 557
  4. Jozef Javurek: Smršť na Liptove 1 533
  5. Miroslav Galovič: Kraj, kde nič nie je VI. Bardejov a Bardejovské kúpele. 794
  6. Alena Miklošová: Harvard: Love Story 785
  7. Martin Greguš: Antigenový test vs PCR test. Výsledky štúdie z ČR. Je v tom chaos, ako sa ma laik vyznať? 783
  8. Martin Ondráš: Proti komu vlastne ide použiť armádu minister Mičovský? 764
  9. Tomáš Jacko: Prečo Trump (možno) vyhrá: od ekonomiky po laptop z pekla 727
  10. Jiří Ščobák: Všem ufňukancům, kteří si stěžují, jak jsou porušována jejich práva 589

Rebríčky článkov


  1. Štefan Vidlár: Fiškáli, nie je vám hanba?
  2. Juraj Kováč: "Moje telo, moja voľba!" Alebo nie?
  3. Július Kovács: Zoroslav Kollár a justičná fraška v Pezinku
  4. Gabo Németh: Láska z kríža
  5. Ján Buocik: Stanica Filiálka a bratislavský mestský vlak
  6. Andrej Hossa: Čo by ste mali vedieť ak hľadáte prácu?
  7. Roman Lechovič: Nestlé a genocída na deťoch
  8. Balázs Puskás: HOAX a dnešná doba
  9. Radoslav Tore: "Priemer" náš každodenný.
  10. Michal Kováč: Ktorá profesia bude stále potrebná a dobre platená?


Už ste čítali?