Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nebojím sa o Slovensko (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

triezvy pohľad
 
Hodnoť

Mate subjektivny pohlad nie realny

Pane ja zas z vlastnej skusenosti mozem povedat ze vela starsich ludi si nevazi mladsich ludi.Uvediem zopar prikladov co som zazil so starsimi ludmi na dochodku.Prvy.Bol som na zastavke mal som 20euro papierovych a chcel som si kupit celodenny listok za dve eura.Nakolko viem ze z takej bankovky ma problem sofer rozmienat a v okoli nebol nijaky obchod kde by som si nieco kupil a rozmenil ju tak som poprosil slusne pani na dochodku ci by mi nemohla rozmenit nakolko nechcem dat 20euro soferovi aby mi mohol vydat ak nebude mat.Ona mi doslova povedala citujem.O JE VAS PROBLEM.Akoze naozaj slusne mi povedala ze mi nemoze pomoct.Druhy priklad ked som siel okolo sochy panenky Marie som len tak povedal pani co tam palila sviecky ze pani viete ze to ze su na kostole hromozvody je najvacsi dokaz nedovery cirkvy v existenciu boha.A ona ze co sa do nej staram ze co jej rozpravam hluposti.Ale agersivne s krikom na mna spustila.Ja jej na to ze pani ale ved krestan ma milovat svojho blizneho ako seba sameho predsa.A na to zacala vrieskat na mna znova nech jej dam pokoj.Ja som nic nerobil len som siel okolo a tak som siel prec akoze starsia osoba na dochodku.A posledna vec ked uz spominal tych starsich ludi tak som jednej mladej babe vravel ze mi je normalne zle z tych dochodcov aky su neprijemny k nam mladsim.A ona to iste ze zaziva ze ti starsi su odmerany a zakerny k nam mlasim.Takze pane vy sa mozte k mlasim chovat ako sa vam zamane a ked znete urodu za to ako vy jednate s nami ze na vas kaslu aj mlady ze su k vam rovnako neprijemny drzi tak to uz je ten vas triezvy pohlad.Netvrdim ze kazdy dochodca je zakerny a arogantny ale co ja stretavam dochodcov tak pomaly kazdy jeden klame mladych ponizuje mladych a ohovara mladych ludi.Uprimne vam poviem ze mne je z vas z toho ako sa chovate vy k nam spatne a som len rad ze ste napisal tento clanok nakolko to ako sa chovaju k vam mladsi ludia je dosledok toho ako sa knim chovali starsi.Ti mladi sa to naucili od vas byt taky.My niesme fackovaci panaci dochodcov aj ked vacsina dochodcov si mysli ze ked je dochodca tak ma pravo byt neprijemny naladovy arogantny a vsetci ostatny ho musia tolerovat pomahat mu chapat ho a znasat jeho agresivne chovanie a odmeranost.Nieje to pravda.Vy ste si to sami sposobili svojim chovanim k nam.
 

 

Škoda, že už zrušili ten skvelý nástroj, ktorým si skupinka kámošov a milovníkov cenzorov blogov - vzájomne označovala svoje diskusné príspevky: "Najlepší príspevok".

Lebo, tento Váš by si to zaslúžil.

Len neviem pochopiť,
prečo ste na ľudí, čo dožívajú v (aj nezaslúženej) chudobe - na tých penzistov - taký t v r d ý (citujem):
- "dochodcov aky su neprijemny k nam mladsim"
- "ti starsi su odmerany a zakerny k nam mlasim"

A taký rezolútny:
- "co ja stretavam dochodcov tak pomaly kazdy jeden k l a m e mladych p o n i z u j e mladych a ohovara mladych ludi"

A, keďže ich hodláte aj prinavrátiť k pravej viere, poukazovaním na:
- "najvacsi dokaz nedovery c i r k v y v existenciu boha....",
tiež by ste nemali byť taký tvrdý.
Rezolútny.
 

 

Ale, jedno Vám uznám.

Najlepší spôsob - ako si rozmeniť bankovku - je obrátiť sa na dôchodcov.

(Hlavne tých, čo už 28 dní pred dôchodkom - majú pri sebe tak 3, 25 €.)
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

ajaj,

budete mať asi zvlášť trpkú starobu... šťastie je, že ešte máte ku nej ďaleko.. Ale je to relatívne.
 

 

Je milé, že predpokladá, že už dobre nevidíme. Nie?
 

Raz darmo..

reálny život...
 

Je to jasné

Vy ste sa skalopevne rozhodli pre metódu: "ozývania sa z hory".

V presvedčení,
že aj tí, čo do nej následne budú volať,
budú sa Vám podobať.

Ako vajce vajcu.

.

Inak,
premeškali ste tú jedinú príležitosť roka, pri tej pani - čo vyberala penziu.
Mohla Vám rozmeniť Vašu bankovku.

Za vyššiu.
 

 

vtipné na tom je že väčšinový dôchodca si nič nevšimne
nevšimne si že je to tvoj nejaký protest alebo póza alebo čo
pretože takto zapadneš do toho väčšinového stáda ktoré stretáva každý den
 

 

Podľa mňa, najvtipnejšie je, že dotyčný mladý muž je presvedčený,
že pani - čo "okolo sochy panenky Marie... palila sviecky",
je tá istá pani,
čo ju "VIDEL NAZIVO... NA POSTE VYBERAT 1000EUROVY DOCHODOK".
 

Ergo

Všetci dôchodcovia majú 1 000 € dôchodok.

A, preto sú takí zlí.
 

 

Je nefér, že Váš príspevok vymazali.
 

 

toto nie je prispevok roka, toto je snad prispevok celej dekady a mozno aj viac....:)
 
Hodnoť

No, autor má asi 1-no stranné informácie

mládež žije aj mimo VŠ či kde to bol na "návšteve". A tak niečo na kontru.
Nedávno som stál pred problémom opravy strechy na RD, starú krytinu dole a plech na jej miesto. Ako stavbár a bývalý stavbyvedúci som si pamätal, že nám to na stavbe robievali učni (len za mzdu, bez DPH, ...) a ... tak som si povedal, že skúsim.
Materiál som pozháňal, pomôcky tiež, potreboval som LEN ROBOTU.

Pri návšteve stav. učilišťa som ale zažil "životný" šok.

Navrhoval som aby mi to prišli urobiť 3-iaci (skoro hotový remeselníci) a siedmi pod vedením šikovného majstra - to predsa nemôže neísť - na stavbách to voľakedy išlo ako hodinky.
Pracovníci učilišťa ma však rýchlo vyviedli z omylu - to už ale nie je to učilište čo ste p. staviteľ poznal z vašej praxe, ... teda tých cca 160m2 a výška 6 až 10 m - to sám majster nezvládne !!! Ako majster nezvládne ??? On to predsa bude riadiť a dozerať na postupy a to predsa budú robiť viacerí učni !!! A to práve nie je pravda - bude to robiť LEN majster a učni sa budú (možno ležiac na tráve ...) na neho len pozerať. Stratil som dych aj argumenty, logika bola out of order (mimo logiku), ale len na chvíľu - to mi teda idete tvrdiť, že oni takúto prácu nedokážu urobiť ? V 3-om ročníku ? To aj skúšky zložia úspešne a vy ich pustíte s výuč, listom do praxe ??? Unisono zanelo - ANO.
A hneď (čítajúc mi vééééľkú grímasu z tváre) dodali - a teraz si myslíte, že sme tu rozum potratili ale situácia je zložitejšia.
Títo mladý totiž nebudú a nebudú robiť, nebudú sa učiť, ich životný sen je ísť na podporu ako ich rodičia, len sa doma (a teraz aj v škole) poflakovať, ... a naše dobre mienené rady do života arogantne vysmejú a ešte dodajú otázku že kde to my vlastne žijeme ... A my túto ekvilibristiku s nimi robíme s max. sebazaprením - väčšinou sme postarší, aj zdravie nalomené, do dôchodku za pár a kto by nás v tejto dobe a kde zamestnal, ... Ak padne 1.-ý deň nároku na dôchodok a tak letíme ako čiara - ani my sa na tento cirkus nemôžeme ďalej dívať. A toto platí o mnohých učeb. odboroch a verte že na mnohých učilištiach.

Myslím, že netreba takto ďalej pokračovať (a o pod. hlúpostiach tohto národa mám zážitkov na knihu) a teda bacha ak k vám príde takýto "majster" na fušku, nečudujte sa výsledku.

Nedávno som našiel web site, kde sa môžete dočítať ek. ukazovatele - teda akési porovnanie takýchto ukazovateľov medzi štátmi. A tam sa dozviete, že sme 7 krát sprostejší ako napr. Švajčiari - veď porovnanie priem. mzdy nie nie nič iné, ako len vyhodnotenie toho, za čo trh zaplatí viac (teda ocení kvalitu) či veľmi málo - ako je to na Slovensku.

A tak ja si váš nadpis článku parafrázujem ako Ja sa už nebojím o Slovensko. Veď sa napr. aj v zmysle uvedeného ani neni o čo bááááááť.
 

Tak to tu chodí... a všetci sú spokojní

Len takú maličkú (vieme, že každodennú) skúsenosť tu spomeniem.

Dcéra, prišla, že si dá vyvážiť pneumatiky (kúpila si nové) v akomsi učňovskom stredisku,
kde jej to vraj spravia zadarmo.
Ponuku jej dal dokonca akýsi miestny profesor.

Keď s tým - už hotovým - prišla domov,
a ja som si sadol do auta,
a vyskúšal tú "odbornú prácu" - za ktorú aj tak musela čosi zaplatiť,
som zmeravel. Lebo pri štandardnej rýchlosti,
som skoro neudržal volant. Tak to chvelo.

Vedel som, že nemá zmysel sa tam vracať - s reklamáciou,
a tak som ja, to auto rovno vzal tam - kde mi to spravili za tie isté peniaze.
A primerane.

Slovensko - zem zázrakov.
A, všetci sú tu spokojní.

(Nakoniec, veď už aj EU - na najvyššej úrovni - sa zaoberala tým,
čo s nezamestnateľnými mladými (v skutočnosti - už dávno dospelými), ako ich u m e l o zamestnať.)
 
Hodnoť

Pán profesoóór, noóó...

Citujem prvú vetu:
"Mládež sa vraj o nezaujíma o nič iné...".

Ďalej ani nečítam.
Radšej nie.

.

Poznajúc "oficiálne štatistiky" - o úrovni dnešného školstva (zväčša tvoreného kádrami a nomenklatúrnikmi z Normalizácie),
nielen ich počtom, výskytom - ale aj ich umiestnením v medzinárodných tabuľkách odbornosti a ich opodstatnenia,
hlavne - ich tzv. humanitárne odbory,
javí sa mi ako jediné Vaše východisko,
písať o pop-speváčkach, a o tom... akí sú tí naši mladí - mladí. A pekní.

Zrejme, o tomto je Váš článok.
Takže, ani to netreba čítať.
Optimistický, tak - ako boli transparenty na 1. mája.
 

Ale vážené konsekvencie...

Mám s vašimi diskusnými príspevkami bohaté skúsenosti, nebudem s vami diskutovať, ale na tento vstup zareagujem, lebo ma dobre pobavil.

„Citujem prvú vetu: Mládež sa vraj o nezaujíma o nič iné.... Ďalej ani nečítam. Radšej nie.“
– Skutočne ste ďalej nečítali? Neblafujete? Veď ma pravidelne čítate. Dokonca ma fascinujete, ako neustále čítate moje príspevky, hoci vás vždy neskutočne rozčúlia. Skutočne vám nerozumiem.

„Poznajúc "oficiálne štatistiky" - o úrovni dnešného školstva“
– Neviem, aké štatistiky poznáte. Ak ste slovo oficiálny dali do úvodzoviek, tak im asi ani sám/sama neveríte. Hovoria o úrovni celého školstva? Alebo len o niektorom stupni školstva? Hovoria o obsahu/o organizácii/o financovaní/o prístupe učiteľov/o schopnostiach žiakov/o učebniciach/o metódach... – o kvalite čoho v našom školstve vlastne hovoria, keď sa o ne opierate?

„(zväčša tvoreného kádrami a nomenklatúrnikmi z Normalizácie)“
– Odkiaľ máte tieto údaje? Zabudli ste, že kádre a nomenklatúra z normalizácie sú už väčšinou v dôchodku. Najmladší, ktorí mohli v normalizácii niekde pôsobiť, museli mať v 1989. min 30-35 rok, takže teraz majú okolo 60. A čo všetci tí starší, ktorí boli aktívni od 1970.? V dôchodku.

„hlavne - ich tzv. humanitárne odbory“
– Ak neviete, že to nie sú humanitárne, ale humanitné odbory, tak asi nebudete veľa vedieť ani o ich kvalite. Ale ešte sa spýtam – Ktoré z nich? Všetky? Aj humánna geografia? Aj sociológia? Aj archeológia? Aj psychológia?... Aké údaje vám hovoria o kvalite humanitných odborov? Hovoríte o ich úrovni na Slovensku alebo vo svete?

„Optimistický, tak - ako boli transparenty na 1. mája.“
– Prečítajte si moje ostatné texty – vlastne vy ich poctivo čítate... Tak si všimnite, či sú také optimistické ako na 1. mája. Prečo nevnímate texty jedného človeka v kontexte? Okrem toho, vidieť niečo pozitívne okolo nás = povinný prvomájový optimizmus? Vidíte všetko okolo nás len pesimisticky? To je mi ľúto.

„javí sa mi ako jediné Vaše východisko, písať o pop-speváčkach, a o tom... akí sú tí naši mladí - mladí. A pekní.“
-- Máte pravdu, sú mladí aj pekní. Vám sa nepáčia? Aj niektoré pop-speváčky sú pekné, ale Miley Cyrus sa mi nepáči :) Ale ako vidíte, držím sa už vopred vašej rady a neustále vypisujem o polonahých speváčkach a o mladých pekných ľuďoch.
 

Milý pán profesor,

zrejme viete o mne viac, ako ja sám - o sebe.
Ale dobre.
Nech je po Vašom. Aj keď to nie je pravda.
(Čítal som dokopy tak cca 5 či 6 Vašich článkov, ale tento ešte nie.)

.

Tak k veci (t.j. ku Vášmu láskavému príspevku, 19:41):
0. Som prekvapený už v jeho druhom odstavci, že pri Vašom pomaly kmeťovskom veku, a dĺžke Vašej pedagogickej kariéry (cez dva režimy), neovládate "pricíp

citácií".
Tak potom, ako môžete mladých študentov naučiť proseminárne základy odborného štúdia.

1. Čítam Vaše články iba vtedy, ak Vás Sme (ktoré z núdze - keďže nemá dostatok vlastných textov), dá na titulku.

2. Vaše články ma určite nerozčúlia. (Možno ste len zvyknutý - u slovenských študentov - na servilitu.)
Ja veľmi kľudne - k o m e n t u j e m buď ich konformnosť, servilnosť k aktuálnemu režimu, a moci. Alebo, v prípade Vášho článku o akejsi pop-speváčke,
dovolil som si poznámku,
že som vo svojom živote nezažil "vysokoškolského pedagóga", a už vôbec nie "profesora",
čo by - neviem z akého osobného dôvodu - sa venoval "popíku".

3. To, že mi nerozumiete - to je v poriadku. A namieste.
Potvrdzuje to už Váš 3. odstavec.
Ja som, milý p. profesor, do úvodzoviek dal: "oficiálne štatistiky" (a nie, ako Vy tvrdíte: oficiálny).
Že teda omnoho viac toho nechápete, je z tohto 3. odstavca zrejmé.
A, týka sa to už spomenutého používania úvodzoviek. Ktoré je zrejme pre Vás - veľkou neznámou.

Vôbec asi neviete, netušíte - že jeden zo štandardných spôsobov aplikácie úvodzoviek v texte - je funkcia z d ô r a z ň o v a c i a .
A, ja som predpokladal, že poznáte každoročné oficiálne tabuľky kvality vysokých škôl v Európe,
a aj vo svete.
Žiaľ, považoval by som za neslušné, profesorovi VŠ, poskytovať pomôcky. Predpokladal som, že o týchto každoročných tabuľkách (na webe prístupných) čosi

viete.

4. Ku 4. odstavcu - iba toľko,
že strana (čo určite Vy viete) mala nomenklatúrne kádre vopred pripravené, nielen pre druhú polovicu 80-tych rokov (teda po zmene v ZSSR),
ale hlavne - pre obdobie "po prevrate".
Pokiaľ viem, a ak už tu spomínate aj rok 1970, tak po ňom, všetci profesori - čo za niečo stáli (európske kapacity - a to hovorím o celom Československu),

stávali sa z donútenia - asistentmi, a aj tak ich neskôr vyhodili. (To asistentstvo - bolo iba dočasné - poníženie starých pánov. Ktorí mali robiť

asistentov - akýmsi najmenej talentovaným študentom, asistentíkom, ktorí sa stali vtedy profesormi.)

5. Prepáčte, tu som spravil chybu (zrejme podvedomie - ktoré vyjadruje môj vzťah k nim, na Slovensku).
Správne má byť: humanitné.

Lenže, Vy stále problém rozptyľujete - do stratena (až ku akejsi vate),
akoby ste nechápali, že som myslel konkrétne - na katedru, kde Vy pôsobíte,
a celkovo - štatistiku, o ktorej som už hovoril vyššie (je na webe).
Mám Vám uviesť to závratné oficiálne číslo - kam Vašu VŠ v európskom merítku umiestnili? (Vo svetovom, ani o Vás nevedia.)
A to sme dedičia prostredia Jána Ámosa Komenského.

6. Nuž, ako viem, a ako nás viedli počas seriózneho štúdia - jeho prevoradým zmyslom - je kritické myslenie,
individuálny osobitý prístup, a schopnosť prísne rozlišovať (okrem iného, v neposlednom rade, aj medzi brakom a kvalitou).
Rozlišovaním a významovou hierarchizáciou, nájsť kľúč, k tej ktorej problematike.
A, to podstatné - čo je zmyslom seminárov:
byť schopný - aj v konfrontačnej diskusii, výmene názorov - obhájiť svoje tvrdenia. Podložené faktami.
Optimizus či pesimizmus - nepatril do posluchární a učební.
Tak, ako "popík".

(Hovorím o štúdiu, nie o rôznych kongresoch, a radostných... napr. lyžiarskych zájazdoch, a podobne.)

7. Basic instinct.
Je silný. To chápem...

P.S.
Ešte som od Vás nečítal, čo i len jediný článok - čo by sa nejako vyjadroval ku skutočnosti - v ktorej žijeme. My. Európa. Svet.
Iba také - akoby do študentského občaníka, - čosi.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie


  1. Ladislav Rohoska: Robert Fico má na rukách krv... 44 726
  2. Július Kovács: Obchodníci so smrťou oháňajúci sa národom a náboženstvom. 5 507
  3. Ľubomíra Romanová: O ventilátoroch a ľuďoch... 5 373
  4. Michal Porubän: Vyzývam tretí sektor v čase pandémie alebo ako poslanec Blaha dezinformuje a šíri nenávisť 5 302
  5. Marian Baran: Domáca šunka 5 013
  6. Juraj Štubniak: Otázky na pána premiéra 1. 4 257
  7. Miroslav Babič: Prepojenie Valla na dodávateľa predražených rúšok je veľmi nápadné 3 599
  8. Michael Achberger: Tento hormón dokáže urýchliť vaše chudnutie 2 367
  9. Július Kovács: Mohamedán Boris nahradil kapitána Andreja 2 253
  10. Anežka Gernešiová: Ako riešili pandémiu v minulosti? 1 870

Rebríčky článkov


  1. Zuza Ferenczová: PRÍRODA, ZABOČTE DOPRAVA / denník korona vírusu 12
  2. Richard Gajarský: Kde je môj respirátor?
  3. Vladimír Krátky: Nerobme si predel z Lukašenka !
  4. Tatiana Krčmáriková: Realitní makléri nevolať!
  5. František Cudziš: Štvorylka - „koronavírusovské podanie“ a lá STV1
  6. Martin Žilinčík: Orbánistan pritvrdzuje
  7. Miroslav Iliaš: Kresťania za odluku cirkvi (náboženstva) od štátu
  8. Ladislav Rohoska: Robert Fico má na rukách krv...
  9. Štefan Vidlár: Na Poňiky
  10. Viliam Majda: Bieda ŽSR


Už ste čítali?