reklama

Som indoktrinovaný liberálnou ideológiou

Na rozdiel od poslanca Ľ. Blahu som liberál, pretože  si myslím, že každý má právo na svoj vlastný život a postoje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (69)

Poslanec Blaha tvrdí vo videu na svojom facebookovom profile o istom prokurátorovi, že je „ťažko indoktrinovaný liberálnou ideológiou“. Ako marxista by pán Ľ. Blaha mal vedieť, že byť indoktrinovaný nejakou ideológiou je v podstate normálny stav spoločnosti. Myslím si, že každý človek je indoktrinovaný nejakou ideológiou, teda aj prokurátor, čo ešte vôbec nemusí protirečiť jeho schopnosti rozhodovať objektívne.

Ale dobre, pravdepodobne mu vadí práve tá liberálna. Slovo liberál sa v istých kruhoch na Slovensku stáva nadávkou. Myslím si, že je načase, aby sa liberáli hrdo sa postavili a zakričali do sveta – Som liberál.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Som liberál, lebo si myslím, že nemôžem nikomu určovať, čo si má myslieť, ani ako si má usporiadať svoj život. Nechcem meniť ani názory poslanca Blahu, tiež si žije podľa seba a rozpráva, čo on chce. Ak sa mi to nepáči, je to môj problém.

Som liberál, lebo si myslím, že občania a združenia tohto štátu môžu hlásať akúkoľvek ideológiu, ak neporušujú platné zákony. Som liberál, lebo si myslím, že štátne orgány by nemali vo svojich rozhodovaniach uplatňovať určitú ideológiu. (Teda ani pán poslanec Blaha by pri rozhodovaniach vo svojej parlamentnej funkcii nemal uplatňovať svoju ideológiu.)

Som liberál, lebo si myslím, že štátne orgány (vrátane poslancov NR SR) by nemali podnecovať k rasovej a inej neznášanlivosti, teda napríklad by nemali posudzovať ľudí len na základe toho, že patria k nejakej skupine (napr. Rómov). Moje liberálne zmýšľanie ma vedie k predstave, že tieto orgány by sa práve naopak mali aktívne snažiť o začlenenie rôznych sociálnych skupín do riadneho života štátu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som liberál, lebo si myslím, že žiadne náboženstvo, ani ideológia by nemali v tomto štáte prevážiť. Nemám ani tendenciu si myslieť, že by všetci mali byť liberálmi. Právo na existenciu tu rovnako majú liberálne, dogmatické, konzervatívne, pravicové, ľavicové, náboženské, ateistické, ľahostajné, „pro life“ aj „pro choice“ aj iné ideológie aj postoje. Môj liberalizmus sa neprejavuje v tom, že by som chcel liberálnu ideológiu nad ne nadradiť, ale v tom, že všetkým priznávam právo na existenciu. Môj liberalizmus ma zároveň vedie k odmietaniu toho, aby mi tieto ideológie (resp. inštitúcie a spoločenstva, ktoré sú ich nositeľmi) určovali, ako mám žiť a čo si mám myslieť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som liberál, lebo si myslím, že každá menšina má na Slovensku právo žiť plnohodnotný život a tí ostatní (väčšina aj iné menšiny) jej v tom nemajú brániť. To sa týka rovnako Maďarov, ako Rómov, gejov, hendikepovaných, černochov, cudzincov, ktorí tu žijú a mnohých ďalších. A štát má na to vytvárať podmienky.

Som liberál, lebo si myslím, že utečenci sú tiež ľudia.

Som liberál a bránim sa, keď mi to niekto berie. Hoci každému priznávam právo na jeho/jej názor, odmietam, aby mi ktokoľvek tvrdil, že jeho ideológia je lepšia, že jeho spôsob života je hodnotnejší. V tomto nie som liberálny, pretože aj "liberálna ideológia" sa musí brániť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prokurátor nemôže zrušiť svoje názory a postoje, lebo je vždy plným človekom. V jeho objektívnom rozhodovaní prokurátora je dôležité, aby zvažoval právne aspekty problému, a nie ideologické. Aby svoje názory, sympatie, postoje, antipatie, hodnoty podriadil právnym aspektom problému. Aby rozhodoval na základe práva, a nie na základe politiky, náboženstva, morálky či čohokoľvek iného. Okrem toho mám pocit, že práve „liberálna ideológia“ umožní prokurátorovi, aby sa povzniesol nad určitý svetonáhľad, lebo práve „liberálna ideológia“ ho núti rešpektovať iné pohľady na svet a iné životné štýly.

Na záver si dovolím dve rečnícke otázky:

Čo keby sme okolo poslanca Ľ. Blahu vytvorili podobného pavúka vzťahov, ako on vytvoril okolo prokurátora - aby sme dokázali, že ho v jeho parlamentnej (= štátnej!) funkcii riadia tieto vzťahy?

Vadilo by Ľ. Blahovi, ak by bol ten prokurátor indoktrinovaný marxistickou, či inou silno ľavicovou politickou ideológiou?

Erich Mistrík

Erich Mistrík

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  218
  •  | 
  • Páči sa:  251x

"Všetko je na webe". Aj o mne: www.erichmistrik.sk Zoznam autorových rubrík:  Myslím na školuKultúra is not deadVedaČistá politikaNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu