Tak chce Dušan Čaplovič digitalizovať alebo nechce?

Autor: Erich Mistrík | 26.8.2013 o 19:21 | (upravené 26.8.2013 o 22:21) Karma článku: 14,03 | Prečítané:  2635x

Hovorca ministra školstva sa vyjadril, že tablety zatiaľ do škôl nebudú zavádzať, „hlavne z dôvodu správneho vývoja dieťaťa, ide o jemnú motoriku pri písaní, geometrii". Nedávno bol minister školstva veľkým zástancom digitalizácie školstva, prečo zrazu toľká opatrnosť?

Argument, že tablety nezavedú preto, aby si deti rozvíjali jemnú motoriku, môže vysloviť len ten, kto tablet nikdy nepoužíval a nevie, ako zle sa na ňom píše súvislejší text. Horšie je to snáď už len na mobile. Tablety dnešnej úrovne nemôžu nahradiť písanie rukou.

Takže vzniká prvé podozrenie - ministerstvo nezavedie tablety, lebo nevie, čo to je.

Druhé podozrenie vyplýva z prvého: Ministerstvo asi chcelo, aby si deti na počítačoch a tabletoch písali poznámky z toho, čo im učitelia budú prednášať. Čiže aby elektronické nástroje nahradili písanie perom. Potom však na ministerstve zistili, že deti si potrebujú rozvíjať jemnú motoriku, tak radšej tablety nebudú.

Natíska sa otázka: Potom nebudú ani stolové počítače ani notebooky?

Len rozmýšľam - v ktorom veku dieťaťa a ako sa vlastne tá jemná motorika rozvíja?

Zostáva len dúfať, že tieto predstavy sú iba zlomyseľným úškrnom autora tohto blogu.

Tretie podozrenie - ministerstvo nevie, čo chce.

Ešte nedávno minister školstva vehementne presadzoval elektronické učebné nástroje typu Planéta vedomostí, interaktívne tabule a pod. Dôvodom mala byť hlavne modernizácia vyučovania, prepojenie vyučovania na internet a možnosť neustálej obnovy učebných materiálov.

Teraz ministerstvo odmieta nástroj, ktorý je malý a efektívny, môže mať plnohodnotné pripojenie na internet, všetky elektronické učebnice v ňom môžu byť natiahnuté alebo cezeň prístupné.

Ak by sa mala naplniť táto predstava, potom by musel existovať súbor elektronických učebníc. Interaktívne elektronické učebnice však okrem pár výnimiek neexistujú, lebo ministerstvo (všetky doterajšie vedenia ministerstva školstva) neurobili nič pre ich skutočný vznik. Ministerský projekt eAktovka je síce fajn, ale je len ponukou na stiahnutie elektronickej verzie klasických učebníc.

Aj mnohé z klasických učebníc, ktoré sprevádza CD/DVD, sa na školách používajú bez CD/DVD. Ministerstvo totiž tieto elektronické doplnky školám neprepláca, takže aj tam sa väčšinou využíva len tlačená časť učebnice.

Takže tretie podozrenie sa mení: Zdá sa, že ministerstvo zistilo, že elektronické interaktívne učebnice nemá, tak radšej talbety nezavedie.

Štvrté podozrenie: Ministerstvo jednoducho nemá peniaze. Resp. ich nevie zohnať. Tak si radšej vymyslí pseudodôvod - vývin jemnej motoriky detí - aby mohlo povedať, že tablety nebudú.

Piate podozrenie: Ministerstvo vlastne ani tak veľmi nechce digitalizovať, pretože uviazlo v predstavách o vyučovaní z predošlého storočia. Balóniky o digitalizácii vypúšťa len preto, lebo je to moderné a všetci o tom hovoria.

Kde je teda pravda? Chce ministerstvo školstva digitalizovať alebo nechce?

Vzniká posledné podozrenie: Ministerstvo školstva nevie, akým smerom chce rozvíjať učebné materiály a učebné pomôcky. Preto si v prípade problémov vymýšľa akékoľvek nezmyselné dôvody. Len aby sa niečo povedalo.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Smer má nových podpredsedov, delegáti podporili aj Kaliňáka (minúta po minúte)

Dušan Čaplovič a Pavol Paška končia ako podpredsedovia strany.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?