Nemám rád "futbal, pivo a baby"

Autor: Erich Mistrík | 13.10.2011 o 23:42 | Karma článku: 11,00 | Prečítané:  1449x

Z bilbordov sa na nás usmievajú napuchnuté krásavice a napuchnutí krásavci. Všetci sú mladí a nádherní. Nikto z nich nemá vrásky. Všetky ženy sú zvodné. Všetci muži sú silní. Všetky deti sú rozkošné. Všetci starí ľudia sú múdri. Stereotypy, stereotypy, stereotypy.

Nemám rád tieto reklamy. Rád si z nich robím vtipy. Najradšej vtipy plné krutej irónie, pretože tieto reklamy si nezaslúžia nič iné, len krutú iróniu. Krutý výsmech.

Viem, čo dokáže grafický program v reklamnej firme: Pena na pive bude vždy nádherne hustá, cez víno bude vždy nádherne presvitať slnko, dieťa bude mať vždy suché plienky, vlasy sa vždy nádherne zvlnia. A hlavne zvodne. Všetko je a neustále bude zvodné.

Aj tá dievčina, ktorá drží v ruke krígel plný piva. Grafik ju zväčšil tam, kde „bolo treba", aby pritiahla pohľad každého muža.

Podarilo sa mu. Ona pritiahne pohľad. Ale ak má človek trošku ľudskosti v sebe, je mu z toho pohľadu zle. Je to strašidlo, ktoré sa síce usmieva, ale pritom je neprirodzené, umelé, afektované. Niekedy sa tomu hovorí, že je silikónová. Nemusí byť, ona je len strašidelne upravená v počítači.

A k tomu sa ešte pridá hlúpy slogan. „Futbal, pivo a baby". Akoby človek, ktorý má rád futbal, nemohol povedať slušne „ženy". Nie, on musí povedať „baby", lebo to je niečo, čo sa má „zbaliť". "Balenie báb" je niečo, o čom si tvorca reklamy myslí, že robia silní chlapi. A silní chlapi sú tí, čo chodia na futbal.

Koľko hlúpej namyslenosti voči ženám je v takých reklamách. Koľko podceňovania mužov je v takých reklamách. Koľko zneužívania detí je v takých reklamách. Koľko zneužívania a vulgarizovania ľudských emócií je v takých reklamách.

Čo si o nás divákoch myslia tvorcovia podobných reklám?

Útočia na naše najnižšie pudy? Myslia si, že keď pošteklia naše pudy, hneď vytiahneme peňaženky?

Myslia si, že nemáme v hlavách nič, len pudy? Oslovujú vlastne naše telá s ich rozkošami, alebo sa snažia osloviť naše city a myslenie?

Predpokladajú, že sme hlúpi a nevšimneme si, ako nás klamú?

Zdá sa, že si nevšimli, že ľudia rozmýšľajú a cítia.

Spojenie „futbal, pivo a baby" je jedným z najhlúpejších, aké som čítal. Nezaslúži si nič, len krutú iróniu.

Niekto si povie - Veď si to nevšímaj: Rád by som si nevšímal, ale tento hnus mi udiera do očí a dotiera. Vtiera sa do pozornosti. Nedá sa mu vyhnúť.

Preto sa treba z neho vysmievať. Ak sa tomuto reklamnému hnusu vysmejem, som silnejší ako on.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Hofer neprehral, to len populizmus porazil sám seba

Víťazstvá radikálov či populistov nie sú samozrejmosťou.

KOMENTÁRE

Rakúska úľava pre demokratov, varovanie pre populistov

Väčšinu politikov a ich tímov musel nad výsledkami obliať studený pot.

SVET

Van der Bellen bude prezidentom, Hofer priznal porážku

Po zrátaní 70 percent hlasov z volebných urien je nereálne, aby Hofer nepriaznivý stav zvrátil.


Už ste čítali?